elektrické skútry elektrická kolaelektroservisčasté dotazydalší informacekontakty

Časté dotazy - elektrické skútry


ELEKTROSKÚTRY HANSCRAFT ZQTD JSOU OSAZENY BATERIEMI BEZPEČNÉHO MALÉHO SS. NAPĚTÍ +48V.



Jaké jsou hlavní výhody elektrického skútru?
Mezi hlavní výhody elektrického skútru patří zejména:
- snadná obsluha tohoto dopravního prostředku - žádné startování, žádné řazení, žádná spojka s převodovkou, žádný variátor - jen 2 brzdy a "plyn"
- minimum kontrolních přístrojů - osazen pouze rychloměr a palubní voltmetr napětí trakční baterie, jiné kontrolky a přístroje nejsou potřeba - žádný tlak oleje, žádný stav dobíjení baterie, žádné měření teploty motoru nebo chladicí kapaliny atd.
- bezpečnost skútru v silničním provozu - dána omezením jeho max. rychlosti (s nesnadným zvýšením) a počtem provozních hodin během dne (vzhledem k dojezdu bude většinu času skútr bezpečně zaparkován u nabíjecí zásuvky 230V/50Hz)
- automatický START - STOP systém - při zastavení skútru neodebírá jeho motor žádnou energii (STOP), pro rozjezd stačí jen otočit regulátorem rychlosti ("plynem") (START)
- snadná údržba spočívající v údržbě brzd, pneumatik a trakční baterie
- snadné doplňování elektrické energie do pohonné baterie skútru a možnost doplnění a výroby elektrické energie doma
- vyšší účinnost využití elektrické energie a její přeměny na pohon vozidla (cca 55%) - téměř dvojnásobná účinnost oproti benzinovému skútru
- vhodné vozidlo (společně s (elektro)kolem) do městské dopravy pro každodenní používání na krátké vzdálenosti (skoky) v rovinatém terénu menších měst
- čistý vzduch, čistá voda a čisté ruce při provozu, mytí a údržbě elektrického skútru
- žádné odpady z provozování skútru (mimo nebezpečných a toxických baterií)
- a to ticho, které léčí.

Jaké jsou hlavní nevýhody elektrického skútru?
Hlavní nevýhody elektrického skútru jsou zejména:
- vysoká provozní nespolehlivost a častá poruchovost všech částí trakčního pohonu
- vysoká hmotnost úložiště energie, závislá na typu a kapacitě ve skútru osazené baterie (hmotnost úložiště až 50x vyšší než energie uložená v 1l benzinu)
- vysoká cena použitých lithiových baterií v desítkách tisíc Kč - (LFP 48V/22Ah = 16 tis.Kč, LFP 48V/30Ah = 25 tis.Kč, LFP 48V/44Ah = 36 tis.Kč, vše vč. DPH).
- nestálost parametrů lithiových článků baterií - POZOR - ve skútrech použité čínské LiFePO4 baterie nejsou bezúdržbové a nejsou bezpaměťové !
- omezená možnost výměny vadných článků v baterii - pro v bateriích osazené čínské LFP články nebyly zjištěny platné evropské certifikace CE a RoHS (s celními důsledky)
- omezený dojezd skútru na jedno nabití baterie, který je závislý na dalších, obsluhou neovlivnitelných faktorech (teplota, stav a stáří baterie, terén trasy, počet rozjezdů apod.)
- 2x a vícekrát vyšší cena 1 km ujetého elektrickým skútrem oproti skútru benzinovému (při započítání ceny baterií) - závislost na počtu ujetých km na zakoupenou baterii
- jízda se strachem, zda-li dojedete do vzdálenějšího cíle cesty - bude-li stačit energie uložená v baterii a nebudete-li muset skútr do cíle s námahou dotlačit a následně baterii několik hodin nabíjet pro možnost další jízdy (skoku)
- pomalé dobíjení baterie - cca 1 až 2 hodiny na každých 10 ujetých km - pokud nechcete ničit články baterie rychlonabíječkami v závěru jejich nabíjení

- malá rychlost, omezená pro kategorii vozidel L1e - moped, skútr na max. 45km/hod, kterou nelze uživatelsky nijak jednoduše zvýšit
- elektrický skútr je díky malé rychlosti brzdou silničního provozu - hlavně vně obcí a měst
- pohyb elektrického skútru je skokem od nabíjecí zásuvky k další nabíjecí zásuvce, kde opět prostojí několik hodin pro dobití baterie
- malý výkon motoru, úředně v celé EU omezený nominální hodnotou 2kW - výkon elektrického motoru je na úrovni výkonu (2,7k) nejslabších benzinových motorů mopedů
- vysoká hmotnost zadního kola s motorem, která má negativní vliv na tlumení celého skútru, protože tato velká hmota nelze jednoduše odpružit (např. u ZQTD-690 váží 17,5kg)
- další možné negativní vlivy skútru při jeho provozování jsou zjišťovány, sledovány a měřeny (např. i možná zdravotní rizika z používání pulzního přenosu energie, na jehož zdroji (připojovacím konektoru baterie) sedíte)
- klesající rychlost skútru a výkonu jeho elektro motoru v závěru vybíjení trakčního akumulátoru
- naprostá nekonkurenceschopnost v jízdních vlastnostech, dojezdech, rychlosti tankování energie, nosnosti a pohodlí řidiče k benzinovému skútru
- téměř 100% neprodejnost ojetého skútru

Jsou prodávané elektro skútry schválené pro 2 osoby?
Námi prodávané elektro skútry jsou pro celoevropský provoz homologovány certifikáty EEC jako dvoumístné. Vzhledem k malému výkonu motoru a omezené nosnosti je však rychlost a dojezd skútru při zatížení 2 osobami značně omezen, a proto používání skútru v tomto obsazení zásadně nedoporučujeme. Podstatně klesne dojezd skútru a do větších kopců bude muset spolujezdec šlapat pěšky.

Jaký řidičský průkaz je k řízení elektrických skútrů potřeba?
Elektro skútr může řídit každá osoba starší 15-ti let vlastnící řidičský průkaz skupiny alespoň AM (malý motocykl s rychlostí do 45km/hod) nebo ostatní skupiny A, případně skupiny B (osobní automobil - platí ze zákona, i když není skupina AM v ŘP vyznačena).

Je možné používat elektro skútry v běžném silničním provozu?
Prodávané ZQTD elektro skútry jsou certifikovány a homologovány (EEC) pro použití v běžném silničním provozu bez jakýchkoliv omezení, a to na území celé Evropské unie. K tomuto účelu mají správním orgánem vydaný čistopis velkého českého technického průkazu, a po jejich registraci jsou vybaveny registrační značkou (dříve SPZ) a osvědčením o registraci, která umožňují jejich provoz na pozemních komunikacích. Je nutné si však uvědomovat, že vzhledem k dosahované malé maximální rychlosti skútru (max. 45km/hod, většinou však ještě menší) budete vždy brzdou silničního provozu.

Někteří prodejci těchto skútrů udávají max. rychlost až 55km/hod - je to pravda?
Ne, není to pravda, je to lež. Žádný z elektrických skútrů ZQTD, ať je prodáván pod jakoukoliv značkou, nedosáhne této maximální rychlosti. I při odpojení omezovače rychlosti je pouze teoretická maximální rychlost na rovině) těchto elektrických skútrů na dodanou baterii do 48km/hod. Výpočty a maximálně dosahované rychlosti naleznete na úvodní stránce elektrických skútrů.

Jak máte zajištěn záruční a pozáruční servis?
Záruční a pozáruční servis je zajištěn přímo vybranými servisními zástupci (prodejci). Seznam prodejců naleznete na stránkách dovozce - společnosti Hanscraft spol. s r.o. Technická úroveň prodejců Hanscraft je podstatně vyšší, a to díky pravidelnému vzdělávání se a praktickým činnostem, které většina smluvních prodejců pro společnost Hanscraft vykonává a na jednotlivé servisní úkony jsou pravidelně školeni.

Jak dlouhá je záruční doba na elektroskútry a kola?
Na všechny produkty poskytujeme záruku 2 roky. Na náboj baterie typu AGM poskytujeme záruku v délce trvání do 9-ti měsíců. Na baterie Li (LiFePO4, Li-ion a Li-Pol) poskytujeme záruku na náboj v délce trvání do 24 měsíců od data jejich zakoupení.

Kde je možné si prohlédnout a vyzkoušet skútry a kola HANSCRAFT?
Na www.hanscraft.com naleznete maximum informací včetně distribuční sítě.

Proč je napětí baterií u vašich skútrů údajně nižší než u konkurence?
V technických údajích o bateriích námi dodávaných skútrů vždy uvádíme nominální napětí baterie, a to je 48Vss. pro dodávané 16-ti článkové baterie LiFePO4 i baterie typu AGM (Pb).
Všechny námi prodávané skútry a kola jsou poháněna proudovými zdroji (bateriemi) bezpečného malého napětí 36Vss a 48Vss.

Jaká je maximální nosnost elektro skútrů?
Nosnost elektroskútrů je od 100 kg (Prskolet) až do 120 kg (City Expert).
POZOR - Někteří prodejci udávají za nosnost skútrů jejich maximální technická konstrukční zatížení, při jejichž překročení již může dojít k nevratným konstrukčním změnám (např. praskající kola, zničení pouzder ložisek kol, ohýbání čepů náprav, zničení tlumičů pérování apod.). Proto je udávaná nosnost skútru vždy menší než maximální technické konstrukční zatížení - např. tedy 120kg/150kg.

Jak dlouho se baterie nabíjí?
Doba nabíjení baterie ke skútru dodanou přenosnou nabíječkou je závislá na stavu jejího vybití. U modelů s bateriemi LiFePO4 je doba nabíjení cca 1,1 hodina na 10 ujetých km, takže při maximálních dojezdech může trvat úplné dobití baterie až 8 hodin. U AGM baterií je nabíjecí doba prodloužena na dvojnásobek z důvodu menšího nabíjecího proudu, který teče z nabíječky do baterie - doba nabíjení jsou asi 2 hodiny na 10 ujetých km. Používání "rychlonabíječek" zásadně zakazujeme (pod ztrátou záruky), a to z důvodu značného zkracování životnosti baterií, protože tyto jednoduché čínské nabíječky neumožňují provádět kontrolu napětí a teploty jednotlivých článků při jejich nabíjení. Překročení napětí a teploty LiFePO4 článků výrazně a spolehlivě zkracuje jejich životnost (o desítky cyklů na každý překročený teplotní stupeň nad 60 stupňů Celsia). Navíc tyto primitivní nabíječky při nesprávném nastavení a používání způsobují destrukci LFP článků nabíjené baterie z důvodu jejich přebíjení.
Ušetřené peníze za nezakoupení pochybných čínských rychlonabíječek a různých sledovacích a vyhodnocovacích obvodů (zvyšujícími jen poruchovost skútrů) je výhodnější použít na zakoupení dalších náhradních baterií, a mít tak možnost využívat skútr k jízdě až 3x častěji během dne. Čím jednodušší, tím spolehlivejší !!

Jak poznám, že je baterie vybita?
Pokud je baterie elektroskútru téměř vybita, bude ukazatel napětí baterie i při stojícím skútru již v červeném poli, což znamená, že skútr může ujet ještě maximálně pár set metrů (max. 1 km). V tomto případě (z důvodu ochrany baterie) před vypnutím baterie značně poklesne výkon motoru skútru. Pokles výkonu motoru poznáte i podle změny jeho zvuku - s malými otáčkami se plně projeví jeho chod pouze na 2 fáze. Po vybití baterie pod stanovenou mez dojde k automatickému odepnutí baterie (z důvodu její ochrany) od všech obvodů skútru - skútr nejede a nesvítí.
Proto doporučujeme skútr dovybavit přídavnou Pb baterií 12V, aby při výpadku hlavní trakční baterie světla skútru alespoň nějakou dobu svítila a blikala, protože se jinak stává nebezpečnou a smrtelnou překážkou silničního provozu do doby jeho odstranění z komunikace. Stejnou přídavnou Pb baterií jsou ze zákona z tohoto důvodu vybaveny i všechny prodávané elektromobily.


Jak daleko dojedu na jedno nabití baterie?
Vzhledem k účinnosti použitého motoru je dojezd skútru vybaveného baterií s nejvyšším nábojem na jedno nabití až maximálně 70 km, záleží na modelu skútru, jeho zátěži, terénu, teplotě a typu použité baterie. Největších dojezdů skútrů na jedno nabití je dosahováno při použití lithiové baterie (u skútru asi 2km na spotřebovanou 1Ah kapacity baterie, u kola cca 3km na spotřebovanou 1Ah) v terénu bez kopců, bez častých rozjezdů a při zatížení skútru jedinou osobou o hmotnosti do cca 75 kg. A víc ani ťuk.

Jak je náročná údržba elektrického motoru u elektro skútru?
Elektrické skútry mají z hlediska obsluhy zcela bezúdržbový motor, který je uložen v zadním kole skútru, a který nevyžaduje žádný zvláštní uživatelský servis ani péči (mimo čištění a kontroly volnosti otáčení). Použité motory mají nízkou spotřebu energie, produkují malý hluk, pracují s dostatečnou účinností a výkonem pro běžný pomalý provoz při zatížení jedinou osobou.

Jak je to s technickou prohlídkou elektrického skútru?
Elektrické skútry musí absolvovat první technickou prohlídku ve stanici technické kontroly po 6-ti letech od data jejich prvého uvedení do provozu. Následující technické prohlídky musí absolvovat v určených termínech (každé 2 roky). Měření emisí se na elektrických ani na benzinových skútrech neprovádí , a proto ani nemají na RZ vylepovanou zelenou emisní známku.

Kolik musím zaplatit za povinné ručení elektroskútru?
Závisí na tom, u které pojišťovny povinné ručení uzavřete. Nejnižší je asi 280 Kč ročně. Při uzavírání smlouvy o povinném ručení doporučujeme poukazovat na fakt, že předmětný elektrický skútr je nejpomalejším motorovým vozidlem v silničním provozu ČR - určitě pak budete platit to nejmenší roční povinné ručení.

Vývoj baterií šel za posledních 50 let pomalu vpřed. Budou nové baterie kompatibilní se staršími modely skútrů?
Ano, a to bez jakýchkoliv dalších zásahů do elektroniky a stávající elektroinstalace skútru. K tomu všechny skútry před prodejem upravujeme, a to i uživatelům, kteří skútry zakoupili u jiného dovozce skútrů. Otázkou však je, zda-li čínský skútr nebude opotřebovaný daleko dříve, než nové baterie budou uvedeny do prodeje za spotřební ceny (ne za ceny investiční).

Je možné dokoupit pouze novou baterii?
U nás ne - s touto otázkou se obraťte přímo na dovozce těchto skútrů z Číny do ČR. Ceny baterií zjistíte na dotaz také u dovozců necertifikovaných a pašovaných baterií do ČR.

Mohu na elektro skútrech jezdit v dešti? Může voda elektrický skútr poškodit?
Jízda v dešti a mrazu skútr nepoškodí. Ale stejně jako v případě benzínových skútrů se z bezpečnostních důvodů nedoporučuje.

V jakých barvách elektrické skútry nabízíte?
Elektrické skútry HANSCRAFT dodáváme převážně v elegantním a moderním černo-bílém designu, který se osvědčil. Za příplatek si také můžete zvolit barvu dle Vašeho přání, ale v tomto případě musíte počítat s prodlouženou dodací lhůtou, nutnou pro přelakování dílů skútru v lakovně.

Proč nedodáváte skútry s efektně tmavě nabarvenými koly?
Samozřejmě je také dodáváme a bez příplatků - záleží na dodávkách od čínského výrobce. Každé dodatečné tmavé nabarvení zadního kola a krytů motoru (umístěného v zadním kole) však způsobuje v letních měsících podstatné zhoršení chlazení motoru vlivem zhoršení vyzařování odpadního tepla, které vzniká při provozu motoru. Důsledkem efektního černého zabarvení zadního kola s motorem může být snížená životnost motoru, zvýšení nestability motoru z důvodu zhoršení poměrů různých roztažností součástek motoru (Al, Fe, Cu) a následné podstatné zvýšení nestability a poruchovosti elektrického motoru.

Mohu používáním elektrického skútru uspořit peníze?
Možná ano (záleží na ceně zakoupené baterie), a to z několika důvodů:
- Cena elektřiny je téměř srovnatelná s cenou benzínu (1l benzínu obsahuje cca 9 kWh energie), a prozatím není zatížena spotřební daní jako benzín.
- Platíte nejlevnější povinné ručení.
- Nemusíte platit silniční daň.
- Při případném vyhlášení ekologických poplatků za vjezdy do měst ČR budete osvobozeni od těchto poplatků a budete moci skútr provozovat bez dalších omezení.

Kde všude můžu elektrický skútr dobíjet?
Kdekoliv, kde je zásuvka elektrické energie 230V/50Hz (doma, v zaměstnání, na chatě atd.). Baterie se dobíjejí ke skútru dodanou přenosnou nabíječkou, a to i mimo skútr, protože jsou snadno vyjímatelné a přenosné. Předpokladem je mít tuto malou přenosnou pulzní 48V nabíječku s sebou a moci ji umístit ve vnitřním prostoru objektu z důvodu možného rizika úrazu elektrickým proudem.

Je nutné, aby se baterie před dalším nabíjením nejdříve úplně vybila? Nepoškodím ji dřívějším dobitím?
Ne, v žádném případě baterii nepoškodíte. Baterie používané v našich elektrických skútrech a kolech mají malý paměťový efekt, a proto je můžete dobíjet i po jejich částečném vybití. U LiFePO4 baterií, které mají paměťový efekt, doporučujeme jednou měsíčně provést jejich hluboké vybití (např. provést test maximálního dojezdu skútru) aby byly srovnány napěťové hranice intervalů nabití a vybití všech článků baterie.

Jaká je životnost baterie v elektro skútru?
Pokud budete baterii pravidelně dobíjet a dodržovat všechny jednoduché zásady nabíjení, je neověřená životnost LiFePo4 akumulátoru cca 2-5 let. Bateriím obecně škodí úplné vybití (s možností poklesu napětí na jednotlivých článcích baterie pod stanovenou minimální úroveň 2,50V), přebití článků při nabíjení (nad 3,65V), a vzhledem k tomu, že mají malý paměťový efekt, je pro ně uživatelsky prospěšnější pravidelné dobíjení. U olověných AGM baterií je při používání v pulsním vybíjecím režimu (pohon elektrovozidel) jejich životnost max. 2 sezóny.

Proč u vámi dodávaných elektro skútrů je uváděna oproti konkurenci poloviční doba životnosti akumulátoru?
Údaje o životnosti akumulátorů a počtu jejich nabíjecích cyklech, které většinou uvádí všichni prodejci elektrických skútrů a kol, se týkají pouze jednoho samostatného článku baterie. Pokud jsou články v baterii zapojeny v sérii (sérioparalelně), klesá životnost takto vytvořených baterií článků na méně než polovinu. Proto našim zákazníkům nelžeme a uvádíme reálné životnosti a počty nabíjecích cyklů námi dodávaných akumulátorů, které jsou naprosto shodné s akumulátory, které dodávají jiní dovozci a dodavatelé pod jinými značkami těchto elektro skútrů a elektrokol.
Je potřeba si uvědomit, že při ujetí skútru na jedno nabití baterie (jedná se o celé, hluboké cykly nabití a vybití baterie) do vzdálenosti 65km, je celkový možný teoretický nájezd na fiktivních 1000 cyklů nabití až 65 tisíc km. Při maximálním denním 24 hodinovém využití skútru je možné ujet max. 200 km (více času není na dobití baterie) Vám uvedený nájezd km bude stačit až na 3250 dnů, t.j. 18 let při letní sezóně 180 dnů, ve kterých je možné na skútru jezdit. Žádná baterie jakékoliv konstrukce však vypočtenou teoretickou dobu životnosti nemůže vydržet. Reálná životnost Li baterií v pulzní trakční zátěží je cca 3-5 let. A pak začnu problémy s baterií a jejími články.
Doufáme, že jsme Vám tímto výpočtem dostatečně logicky odpověděli, a nevidíme jediný důvod k tomu, abychom výmysly uměle zvyšovali počty nabíjecích cyklů námi dodávaných baterií.
Daleko důležitější podmínkou pro udržení možného vysokého počtu nabíjecích cyklů baterie je její pravidelné měření, servis a údržba - alespoň 2x ročně, protože baterie složené z lithiových článků (také díky jejich paměťovému efektu) nejsou v žádném případě bezúdržbové !!!
Více informací k provozování a údržbě baterií LiFePO4 se dozvíte po zakoupení skútru z obdrženého návodu k bateriím LiFePO4 a k jejich nabíječkách.

Jaké další bezpečnostní jízdní prvky jsou u skútru aplikovány?
Žádné další jízdní a provozní bezpečnostní prvky nejsou potřeba. Protože skútr většinu dne prostojí u nabíjecí zásuvky 230V/50Hz a je dobíjen, nehrozí Vám žádné zvýšené nebezpečí úrazu v provozu motorových vozidel na pozemních komunikacích. Pro 1 hodinu jízdy na skútru budete cca 6-8 hodin baterii skútru nabíjet, takže skútr můžete mít v reálném provozu jen asi 3 hodiny denně. Tuto obrovskou výhodu bezpečnosti elektrického skútru ostatní benzinové skútry nemají, protože mohou být provozovány v jakoukoliv denní a noční dobu.
Z tohoto důvodu jsou elektrické skútry až 10x bezpečnější, než skútry benzinové, protože většinu životnosti prostojí u nabíjecí zásuvky nebo v poruše baterie a motoru..

Může mě skútr v případě poruchy jeho elektrických zařízení zabít?
Námi dodávané elektrické skútry a kola Hanscraft Vás zabít nemohou, protože pro jejich pohon je používáno bezpečného napětí (max. 48V stejnosměrných). Zvláštní pozornost je však nutno věnovat nabíjení baterie skútru z elektrické zásuvky 230V/50Hz a dbát bezpečnostních pokynů, uvedených v návodech k používání nabíječek baterií, které pracují s vysokým napětím (až 600V) a každý neodborný zásah do těchto nabíječek je životu nebezpečný. Proto je zakázáno používání těchto nabíječek ve venkovním prostředí.

V čem spočívá možná hospodárnost elektrických skútrů oproti klasickým benzínovým skútrům?
Provoz elektrického skútrů je z hlediska provozních nákladů dražší, než provoz benzinového skútru.
Hospodárnost lze však dále ovlivnit :
1. Můžete nabíjet kdykoliv a kdekoliv. Z elektrické energie nemusíte odvádět vysokou spotřební daň, jako je tomu u benzínu nebo nafty. Odvádíte však skrytou daň některým prodejcům v ceně předražených baterií.
2. Použitý pohonný elektromotor je účinnější než spalovací motor.
3. U elektrického motoru se vytvořená pohybová energie přenáší přímo na vozovku - motor je přímo v zadním kole.
4. U vozidel se spalovacím motorem, obsahuje motor a převody mnoho pohyblivých částí. Elektrické skútry mají v přenosu pohybové energie z motoru na vozovku jen několik pohyblivých částí - např. kolo (rotor motoru) a 2 ložiska na ose kola (motoru).
5. Baterii Vašeho skútru můžete dobíjet z vlastních zdrojů (FV panely, větrná elektrárna atd.). Záleží jen na Vaší ochotě následných (většinou dlouhodobých a bez dotací nevratných) investic.

Jaké jsou náklady na spotřebovanou energii elektrickým skútrem?
Elektrické skútry spotřebují od 2,8 do 4,5 kWh elektrické energie na ujetých 100km (podle typu elektrického skútru). Při průměrné ceně 5,40 Kč za spotřebovanou 1 kWh (v nejvíce rozšířené sazbě pro domácnosti D02) bude cena spotřebované energie od 15,- Kč/100km do 25,- Kč/100km. Pokud využíváte sazbu s nízkým tarifem elektrické energie (např. D45d - přímotop s 20-ti hodinovou sazbou nízkého tarifu), může být cena od 9,- Kč/100km (SM) do 14,- Kč/100km (City Expert). Přesná cena je závislá na typu skútru, použité baterii a na sazbě elektrické energie v místě nabíjení.

Může ovlivnit cena elektřiny hospodárnost provozu elektrického skútru?
Ano, cena skútrem spotřebované elektrické energie přímo ovlivňuje hospodárnost provozu, a to negativně přímo úměrně. Cena elektrické energie prozatím roste podstatně rychleji než cena benzinu - k porovnání : 1l benzinu = 8kWh = 30,- Kč, elektrická energie v sazbě D02 8kWh = 40,- Kč.

Jaká je životnost elektromotoru? Někteří prodejci tvrdí, že to je až 100.000 km.
To jsou jen reklamní triky na zákazníky. Zatím není z provozu potvrzeno - nikdo na elektro skútru v ČR zatím nenajel ani 50.000 km, a tak nemůže potvrdit žádný prodejce a dovozce skútrů do ČR. A vzhledem ke konstrukci a k nekvalitnímu dílenskému zpracování částí motoru jako prodejci těchto elektrických motorů z Číny udávaným životnostem sami nevěříme. V každém případě budou muset být po určité době vždy měněna jednoduchá kuličková ložiska na ose kola (motoru) s životností cca 500 provozních hodin, a také prováděna dílenská úprava jejich uložení, a dále bude muset být prováděna pravidelná kontrola stavu uchycení permanentních magnetů (nalepených na Al rotoru motoru), protože v případě uvolnění kteréhokoliv z mnoha magnetů může při jízdě skútru způsobit těžkou havárii a zničit celý motor.

Vyžaduje baterie nějakou zvláštní péči?
Elektroskútry HANSCRAFT jsou nabízeny se dvěma druhy baterií:
1/ Lithiové (LiFePO4) baterie patří mezi nové baterie (vynalezeny byly v r. 1996 v USA) a vyznačují se údajnou vysokou životností. Nejsou hořlavé, výbušné ani toxické, mají velmi dobrou účinnost, a v porovnání s gelovými olověnými bateriemi mají při stejné kapacitě podstatně menší hmotnost, a to je praktické i pro jejich snadné dobíjení mimo skútr. Pro zachování dlouholetého provozu i díky svému paměťovému efektu vyžadují tyto baterie zvýšenou uživatelskou a servisní péči. Proto provádíme našemu zákazníkovi během 2-leté záruční doby bezplatné balancování baterie (celkem 4x), a to včetně vypracování a dodání měřícího protokolu o stavu jednotlivých článků baterie.
2/ Olověné (AGM) akumulátory jsou bezúdržbové se systémem uzavřené baterie. Gel má díky své konstrukci schopnost opětovně absorbovat výpary vody do elektrolytu a nezatěžovat tak životní prostředí exhalacemi. AGM baterie jsou hermeticky uzavřeny a není potřeba se o ně jakkoli starat, kromě pravidelného dobíjení (min 1x za měsíc). AGM baterie mají větší hmotnost a kratší životnost než lithiové baterie. Nejsou však tolik citlivé na případné kratší přebíjení, protože nadbytečnou energii přemění v teplo, a to beze ztráty jejich životnosti.

Může být u skútrů Hanscraft také dodatečně zapojena rekuperace (motorová brzda)?
Všechny elektrické skútry, dodávané na náš trh společností Hanscraft, jsou již z čínské výroby vybaveny tzv. rekuperací elektrické energie, vytvářenou elektromotorem skútru při jeho deceleraci (zpomalování). Řídící jednotky skútrů jsou tedy touto funkcí vybaveny bez nutnosti jejich demontáže a opětovné montáže do skútru - není potřeba navíc prodejcům nic platit, protože je tato funkce v rámci dodávky skútru. Pokud někdo tvrdí, že se jedná o příplatkovou výbavu, pak požadujte dodání elektrického skútru bez této funkce (rekuperace - motorové brzdy) a sami uvidíte, že Vám prodejce dodá skútr se zapnutou motorovou brzdou, protože ji neumí a ani nemůže odstranit.

Je u elektro skútru drahá baterie zabezpečena proti odcizení?
Lehce vyjímatelná baterie je umístěna v uzamčeném prostoru pod sedadlem skútru, kde je možné ji na přání dodatečně zabezpečit proti jednoduchému vyjmutí, a tím i zcizení.

Proč také neformátujete baterie do skútrů, tak jako je formátují někteří ostatní prodejci?
Baterie neformátujeme proto, že žádné formátování baterií neexistuje. Formátují se např. pevné disky do PC, ne však baterie - jedná se jen o výmysl některých prodejců baterií. Dříve se baterie formovaly před jejich prvotním uvedení do provozu - dnes se zákazník o žádné formování baterií nemusí starat (baterie jsou k použití připraveny již z výroby). Proto se zeptejte těchto prodejců, jaký vlastně formát v bateriích vytvářejí. Sami budete moci ohodnotit jejich znalosti, výmysly a jejich lži.


Prodej ZQTD skútrů byl v naší firmě z důvodu nízké kvality výrobku ukončen.
Máte-li jakýkoliv jiný dotaz, neváhejte nás kontaktovat. Rádi Vám Vaše dotazy zodpovíme.
Více informací naleznete také na www.hanscraft.com a u prodejců elektrických skútrů a kol české značky HANSCRAFT.



Obsažené štítky webu: elektrický skútr, elektro-skútr, elektrické skútry, elektro-skútry, elektrické kolo, elektrokolo, elektrická kola, elektrokola
Copyright © 2017 Všechna práva vyhrazena - www.burgla.cz